Tietosuojaseloste

YHTEYSHENKILÖ
Tietosuojavastaava Anu Toivonen, sähköposti: etunimi.sukunimi@opinkirjo.fi

REKISTERIN PITÄMISEN PERUSTE
PopUp-koulu -verkkopalvelun käyttäjän (jäljempänä “Käyttäjä”) suostumuksella tapahtuva PopUp-koulu -verkkopalvelun sekä siihen kuuluviin toimintoihin (jäljempänä “Palvelu”) liittyvä henkilötietojen käsittely.

REKISTERIN KÄYTTÖTARKOITUS
Käyttäjän henkilötietoja käsitellään Palveluun liittyvien käyttäjäsuhteiden ylläpitämiseen, hoitamiseen ja kehittämiseen, analysointiin, viestintään, tilastointiin sekä Palvelun tuottamiseen, tarjoamiseen ja kehittämiseen.

REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ
Palvelussa käsitellään seuraaviin ryhmiin kuuluvia tietoja:

Ylläpitäjä
- Etunimi
- Sukunimi
- Sähköpostiosoite
- Koulu(t) tai muu yhteisö

Osallistuja
- Etunimi
- Sukunimi
- Sähköpostiosoite
- Luokka- tai ryhmätunnus

Käyttäjää koskevia tietoja voidaan käsitellä, tietosuojalain sallimissa rajoissa, Kehittämiskeskus Opinkirjon omissa rekistereissä.

SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET
Henkilötietoja kerätään Käyttäjältä rekisteröitymisen (ylläpitäjä) ja ilmoittautumisen (osallistuja) yhteydessä.

EVÄSTEET
Voit kieltäytyä evästeiden käytöstä estämällä evästeet selaimen asetuksista. Tällöin kaikki verkkosivuston toiminnot eivät välttämättä ole käytettävissä.

ANALYTIIKKA

MUILTA SIVUILTA UPOTETTU SISÄLTÖ
Tämän sivuston artikkelit voivat sisältää upotettua sisältöä (esimerkiksi videoita, kuvia, artikkeleita jne.). Toisilta sivustoilta tuodun upotetun sisällön avaaminen on verrattavissa siihen, että vierailija itse kävisi kolmannen osapuolen sivustolla.

TIETOJEN LUOVUTUS
Käyttäjärekisterin tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille ilman Käyttäjän lupaa.
Tietoja ei siirretä tai luovuteta EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
Analytiikkatiedot sijaitsevat Googlen palvelimella Yhdysvalloissa. Googlen käyttöehdot vastaavat EU:n tietosuoja-asetusta, ja Google huolehtii tietojen suojaamisesta omien käytänteidensä mukaisesti.

REKISTERIN SUOJAUKSEN PERIAATTEET
Tiedot kerätään Palvelun yhteisiin tietokantoihin, jotka ovat palomuureilla, salasanoilla ja muilla teknisillä keinoilla suojattuja. Tietokannat sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa, ja tietoihin pääsevät käsiksi vain tietyt ennalta määritellyt henkilöt.

TARKASTUS-, KIELTO- JA KORJAUSOIKEUS
Käyttäjällä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja pyytää virheellisten tietojen korjaamista. Käyttäjällä on lisäksi oikeus kieltää itseään koskevien käsittely. Tarkastus-, oikaisu-, ja kieltopyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja lähettää allekirjoitettuna osoitteella:

Kehittämiskeskus Opinkirjo, Mariankatu 15 A 11, 00170 Helsinki