Ohjeet

Ohjeet PopUp-koulun tekemiseen

Lataa järjestämisohje
(Sinun ei tarvitse kirjautua Dropboxiin ladataksesi materaalia.)

Tällä ohjeella pääset alkuun.

10 askelta omaan PopUp-kouluun

1. Perusta tapahtumalle järjestelytiimi, josta vähintään yksi toimii verkkopalvelun ylläpitäjänä. Vain ylläpitäjät rekisteröityvät palveluun. Useampi opettaja voi rekisteröityessään liittyä ylläpitäjäksi samaan kouluun.
2. Suunnittele tapahtuma hyödyntäen Dropboxista ladattavaa suunnittelupohjaa. Erityisesti käykää läpi tapahtuman sisältö ja mahdollinen teema, tapahtuman vaiheet, niihin liittyvät tehtävät ja sopivan joustava aikataulu.
3. Inspiraatiota saa tutustumalla aiemmin tehtyihin tai parhaillaan meneillään oleviin tapahtumiin.
4. Luo tapahtuma verkkopalveluun. Hyvä esittelyteksti ja kuva lisäävät tapahtuman houkuttelevuutta.
5. Verkkopalvelu tukee tapahtuman tekemistä vaihe vaiheelta. Vaiheet etenevät palvelussa automaattisesti asettamanne aikataulun mukaisesti. Jokaiseen vaiheeseen liittyy omia toiminnallisuuksia. Aikataulua voi muuttaa tarvittaessa matkan varrella.
6. Ohjaa pajanpitäjiä tuottamaan houkutteleva pajakuvaus kuvan kera. Mikään pajaehdotus ei näy julkisesti ennen kuin järjestäjä on lisännyt niihin paja-ajat ja paikat sekä julkaissut ne.
7. Pajanpitäjien ja osallistujien ei tarvitse rekisteröityä. Ilmoittautuminen tapahtumaan onnistuu ilman kirjautumista.
8. Varaa aikatauluun muutama päivä ilmoittautumisvaiheen ja PopUp-tapahtuman väliin, jolloin ehditte tulostaa osallistujalistat sekä valmistella pajanpitäjät materiaaleineen ja tarvikkeineen.
9. Muista myös dokumentointi! PopUp-tapahtumassa on runsaasti tekemistä koulun mediatiimille tai uutistoimitukselle.
10. Onko jokin epäselvää? Tuleeko vastaan teknisiä ongelmia? Ota yhteyttä ja anna palautetta.

Oppilaat tietokoneella

Verkkopalvelun käyttömahdollisuudet vaiheittain

1. REKISTERÖITYMINEN
Palvelun rekisteröityminen on tarkoitettu ainoastaan järjestäjille. Tapahtumaan osallistujien ja pajanpitäjien ei tarvitse rekisteröityä.

2. IDEOINTIVAIHE
Ylläpitäjä: Tapahtuman luominen aikatauluineen ja saapuvien pajaehdotusten katselmointi
Osallistujat: Tapahtumaan tutustuminen ja pajaehdotusten jättäminen

3. PAJOJEN JULKAISU