Usein kysyttyä

Usein kysyttyä PopUp-koulun tekemisestä

K: Eikö pajanpitäjien tai osallistujien tarvitse kirjautua mitenkään palveluun?
V: Ei tarvitse. Ainoastaan ylläpitäjä kirjautuu.

K: Miten voin hyödyntää palvelua pajaideoiden keräämisessä?
V: Pajaehdotuksia voi jättää ideointivaiheessa tapahtumasivulla ilman rekisteröitymistä. Pajaehdotus ei ole julkinen ennen kuin ylläpitäjä on sen hyväksynyt. Ennen julkistamista pajaehdotusta voi vielä muokata.

K: Missä vaiheessa pajoihin lisätään pajanpitopaikka ja -ajat ja kuka ne määrittelee?
V: Ylläpitäjä lisää pajasivulla pajoihin ajat ja paikan ennen julkaisua.

K: Voiko aikataulua muuttaa kesken prosessin?
V: Ylläpitäjä voi käydä muuttamassa vaiheiden aikataulua aina siihen asti, kunnes tapahtuma on päättynyt. Palvelu muuttaa tapahtuman vaiheesta toiseen automaattisesti ylläpitäjän määrittämän aikataulun mukaisesti.

K: Millaisia nimilistoja saan tulostettua?
V: Ylläpitäjä voi tulostaa sekä paja- että luokkakohtaiset osallistujalistat. Pajakohtainen nimilista tulostetaan pajasivulta ja luokkakohtainen nimilista tapahtuman hallintasivulta.

K: Oppilaani on ilmoittautunut moneen kertaan. Mitä teen?
V: Oppilas voi itse käydä poistamassa ylimääräisiä ilmoittautumisia saamansa sähköpostilinkin kautta. Myös opettaja voi poistaa osallistujia pajasivulla.

K: Saanko tulostettua pajan kaikki osallistujat koko päivän ajalta yhdellä napin painalluksella?
V: Valitettavasti et. Jos pajaa pidetään esimerkiksi kolmena tuntina peräkkäin, jokaiselle ajankohdalle tulee tulostaa oma osallistujalistansa erikseen.

K: Ekaluokkalaisilla ei ole omia sähköpostia. Miten he ilmoittautuvat?
V: Pajoihin voi ilmoittautua ilman sähköpostia, mutta tällöin osallistujalla ei voi muokata ilmoittautumistaan jälkikäteen. Oppilas voi lisätä opettajan sähköpostiosoitteen ilmoittautumisensa yhteydessä, ja näin opettaja saa mahdollisuuden muokata ja tulostaa oppilaan valintoja.

K: Voiko tapahtumassa olla useampia ylläpitäjiä?
V: Voi. Rekisteröidyttäessä luodaan joko uusi koulu tai pyydetään lupa liittyä olemassa olevaan kouluun. Koulun ylläpitäjä hyväksyy uudet ylläpitäjät.

K: Pakottaako palvelu valitsemaan tietyn määrän pajoja?
V: Ei pakota, mutta se kehottaa valitsemaan ylläpitäjän määrittämän määrän pajoja, mikäli valintoja on liian vähän.

Jäikö jokin epäselväksi? Tarvitsetko apua? Ota yhteyttä ja kysy!