Tietoa

Tietoa PopUp-koulusta

Entäpä, jos oppilaat, opettajat, vanhemmat ja koulun lähialueen asukkaat opettaisivat toisilleen hallitsemiaan tietoja ja taitoja?

PopUp-koulu on yhteisöllisen oppimisen toimintamalli, jossa opettamaan pääsevät jostain asiasta innostuneet tai jonkin tiedon tai taidon hallitsevat koululaiset, opettajat, vanhemmat sekä muut kaupunkilaiset. PopUp-koulu on oppijoiden osaamista ja osallisuutta hyödyntävä pedagoginen menetelmä, joka laajenee luokkahuoneesta koulun tai kaupunginosan oppimiskarnevaaliksi.

PopUp-koulu toimii myös ammatillisten yhteisöjen osaamisen kehittämisessä ja asiantuntijuuden jakamisessa, esimerkiksi opettajien täydennyskoulutuksessa.

PopUp-koulun verkkotyökalu on tarkoitettu koulujen ja oppilaitosten käyttöön.

Poika ohjaa liikuntaa

PopUp-koulun hyödyt:

• Rakentaa yhteisöllistä toimintakulttuuria
  • Luo koulusta avoimen oppivan yhteisön
  • Tekee koulun ulkopuolella hankittua osaamista näkyväksi ja osaksi kouluyhteisöä
  • Vahvistaa oppilaiden osallisuutta oppimisessa
  • Rikastaa koulun yhteistyötä kotien ja lähialueen toimijoiden kanssa

Tämä verkkopalvelu on tehty PopUp-koulun järjestämisen tueksi

1. Organisoi satojen osallistujien tapahtumia helposti
2. Vain ylläpitäjä rekisteröityy
3. Pajanpitäjät ja osallistujat käyttävät palvelua kirjautumatta
4. Palvelun askeleet helpottavat etenemistä suunnittelusta toteutukseen: pajaehdotusten keräys, pajojen julkaisu, ilmoittautuminen ja osallistujalistojen tulostus
5. Palvelun käyttö onnistuu laitteella kuin laitteella

Tutustu tehtyihin tapahtumiin ja inspiroidu niistä. Ota palvelu käyttöön oman tapahtuman valmistelussa ja toteutuksessa. Aloita tutustumalla ohjeisiin.