Saven salat ja sulot – kaikki, mitä olet aina halunnut kysyä keramiikkatyöskentelystä lasten ja nuorten kanssa (ak, yk, l)

Etsitään keskustellen ja kokeillen vastauksia opettajia askarruttaviin asioihin liittyen keramiikkatyöskentelyyn koulussa (esim. keramiikkauunin käyttö, savilaadut, tekniikat).

1. Lauran prinsiipit
Tämä ”keramiikkaklinikka” aloitetaan Lauran lyhyellä esityksellä keramiikkatyöskentelyn perusasioista (esim. keramiikkauunin käyttö, sopivan savilaadun valinta, enkopit ja lasitteet, helpot valmistustekniikat, työturvallisuus).

2. Pientä, nopeaa ja perusasioita valaisevaa työskentelyä
Tutustumme nopeiden kokeilujen kautta erilaisiin savilaatuihin ja niiden mahdollisuuksiin.

3. Pajalaisten kysymykset
Laura vastaa opettajien kysymyksiin. Keskustellaan, vaihdetaan kokemuksia ja vinkkejä sekä tehtäväehdotuksia.

Saven salat ja sulot -työpajan tavoitteena on antaa paljon käytännön tason tietoa ja vinkkejä keramiikkatyöskentelystä sekä innostaa käyttämään savea omien oppilaiden kanssa monipuolisesti eri oppiaineiden opetuksessa.

Pajan pitäjä: Laura Nurro/Lasten ja nuorten kuvataidekoulu

01.10.2016