S2-klinikka (ak)

Mahdollisuus keskustella ja kysyä suomi toisena kielenä -opetuksen haasteista ja -oppilaiden tukemisesta ja arvioinnista. Pajassa tutustutaan s2-opetusmateriaaliin.

Jokainen opettaja on suomen kielen opettaja! Jos opetusryhmässäsi on s2-oppilas, voit tulla klinikalle keskustelemaan hänen kielitaitoonsa liittyvistä kysymyksistä.

S2-klinikka on tarkoitettu luokanopettajille. Klinikalla keskustellaan tavoista huomioida s2-oppilas oppitunnilla ja arvioida oppilasta puutteellisesta kielitaidosta huolimatta. Kielitietoisen opetuksen lisäksi käsitellään yhteistyötä monikulttuuristen perheiden kanssa, mm. tulkkipalveluiden käyttöä ja eri uskontojen huomioimista koulun arjessa. Klinikalla esitellään myös s2-oppilaille suunnattua oppimateriaalia.

Pajan pitäjä: Pipsa Airto ja Henna Huovinen

01.10.2016