Oppilaskeskeisellä toimintakulttuurilla toimijalähtöiseen sitoutumiseen (ak, yk)

Oppilaskeskeisen opetuksen taustateorian ja toimintakulttuurin esittely sekä YLE:n koulukorjaamosta tutun käytännön case-tapauksen esittely.

Esittely:
Oppilaskeskeisen opetuksen esittely on osallistava luentotyylinen osuus. Esittelen oppilaskeskeisen toimintakulttuurin taustateorioiden lisäksi omaa Agendamalliamme ja sen edellytyksiä sekä mahdollisuuksia. Osalllistujat voivat esittää kysymyksiä suullisesti, kännykällä, tabletilla tai tietokoneella esityksen aikana. Teeman aikana esitetyistä kysymyksistä syntyy keskustelua joka käydään ennen kuin jatketaan eteenpäin.

Opettajan suunnittelun muutos:
Osuus esittelee mallissamme muutoksen kokenutta opettajan suunnittelua. Näytän malleja ja demoan oppilaiden ”tehtäviä” niin että opettajat saavat kuvan kuinka opettaja ja oppilas hyödyntää sähköistä ympäristöä läpi koko prosessin ja kuinka se helpottaa molempien työtä. Esimerkkini on rakennettu Google Apps For Education palvelulla.

Pajan pitäjä: Markus Humaloja

01.10.2016