Det mångkulturella klassrummet

Sara Razai och Veronica Vähäkainu

Hur får olika kulturer plats i just ditt klassrum? Funderar du på hur du ska differentiera, om det kommer en elev med svenska som andraspråk? Kom med på workshop om att se eleven och hela gruppens välmående!

I workshopen som handlar om välmående + S2 fokuserar vi på S2-elevernas speciella situation. De integreras i sin närklass på ett annat språk än modersmålet. Hur känns det i början? Hur utvecklas de på bästa sätt? Hur lång tid tar det innan eleven har kommit ikapp sina klasskamrater? Hur stöder vi de här eleverna i ett mångprofessionellt team-arbete?

I workshopen lyfter vi fram aktuell forskning samt erfarenheter hos S2-elever i våra skolor. Vi delar verktyg och tänkesätt för den som behöver differentiera i sitt klassrum.

05.10.2019
  • 10:45 – 12:00 Hiidenkiven peruskoulu