Beskrivning
Porolahden peruskoulun opettajien pedagoginen kahvila järjestetään keskiviikkona YS-ajalla klo 14.30-16.00.
Mistä on kyse?
Pedagogisen kahvilan ajatuksena on opetushenkilöstön tilaisuus kokoontua keskustelemaan työstään ja sen sisällöistä. Samalla on mahdollisuus jakaa omaa osaamistaan.
Miksi?
Pedagogisen kahvilan tarkoituksena on luoda rakentava, positiivinen ja demokraattinen tila, jossa voidaan puhua vapaasti yhteisistä asioista.
Opettajan rooli?
Poriksen pedagoginen kahvilan toteutetaan pajoina, joissa eri aiheiden alustajina toimivat omat kollegat. Pajojen tarkoituksena on jakaa osaamista ja oppia uutta.
Mitä teet?
Ilmoittaudu kahteen eri pajaan popkoulu.fi 16.2.2024 mennessä. Tilaisuuden löydät nimellä Porolahden peruskoulu pedagoginen kahvila.
Kontaktperson
Ina Nieminen ina-sofia.nieminen@edu.hel.fiPopUp-evenemanget har avslutats. Tack till alla deltagare!
Verkstäder 28.02.2024
-
Pingistä ja sulkista
14:30 – 15:152 / 1215:20 – 16:002 / 12 -
Vinkkejä alakoulun oppiaineisiin tekstilajien ja kielitietoisuuden avulla
14:30 – 15:152 / 1215:20 – 16:002 / 12 -
I will survive - matalan kynnyksen musiikinopetusta
Oletko aina kammoksunut musiikin opettamista tai soittimiin koskemista ylipäänsä? Nyt on paja sinulle!
14:30 – 15:155 / 2015:20 – 16:002 / 20 -
Arviointipaja
Tule keskustelemaan arvioinnista, syventymään OPH:n laatiimiin kriteereihin ja kuulemaan esimerkki yläkoulun katsomusaineiden arviointikäytänteistä.
14:30 – 15:156 / 20 -
Vinkkejä alakoulun englannin opetukseen
Tarjoamme hyödyllisiä käytännön vinkkejä esim. tuntirakenteeseen ja englannin opetuksen materiaaleihin.
14:30 – 15:153 / 10 -
Tunne- ja vuorovaikutustaidot, motivaation ylläpito ja rakentaminen, rentoutus ja hyvinvointitaidot
14:30 – 15:1514 / 2015:20 – 16:0010 / 20 -
Poriskuviksen aarrearkku
Vinkkejä alakoulun kuvataiteen opetukseen
14:30 – 15:157 / 1515:20 – 16:0015 / 15Full -
Tiedeopetusta alakouluun
Tutustutaan tiedeopetukseen ja sen ilmiöihin keittiöstä löytyvien aineiden ja välineiden avulla. Ilmiöinä esim. tiheys, happamuus ja olomuodonmuutokset
14:30 – 15:154 / 10 -
Tutustuminen lähiympäristöön kävellen
14:30 – 15:152 / 5015:20 – 16:003 / 50 -
Monimuotoinen islam
Oman uskonnon opettajana lähestyn islamin monimuotoisuutta ihmisiä yhdistävänä asiana ja elämän rikkautena. On kyse suvaitsevaisuudesta, erilaisista kulttuureista ja tavoista.
14:30 – 15:157 / 2015:20 – 16:0014 / 20 -
Sähköiset ympäristöt ja työkalut
14:30 – 15:152 / 20 -
Kommunikaatio kysymykset Suomessa autonomisan ajan lopulla: esimerkkinä Saimaan kanavan rahtiliikenne
Luento perustuu tekijän väitöskirjaan ja tarjoaa edelleen tuoreen näkökulman Suomen liikenteen, kaupan ja teollisuuden historiaan.
14:30 – 15:155 / 20 -
Yhteisopettajuus ja samanaikaisopetus
Pajassa tutustutaan yhteisopettajuuden perusprinsiippeihin ja käydään läpi erilaisia toteutustapoja käytännön esimerkkien avulla.
15:20 – 16:0012 / 50 -
Toiminnallisuutta matematiikkaan
Ideoita, ajatuksia ja keskustelua toiminnallisuudesta matematiikan opetuksessa ja matematiikan opettamisen rikastamisesta.
15:20 – 16:002 / 20 -
Portfoliotyöskentely oppimisen ja arvioinnin tukena
Keskustelua portfoliotyöskentelyn mahdollisuuksista eri aineissa.
15:20 – 16:002 / 20