Tunne- ja vuorovaikutustaidot, motivaation ylläpito ja rakentaminen, rentoutus ja hyvinvointitaidot

Tunne- ja vuorovaikutustaidot (15min):
Kiitollisuustaidot, läsnäolotaidot, hyvän huomaamisen taidot.
Tule kuulemaan vinkkejä alakoulun hyvinvointitaitojen sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen opetukseen, joiden avulla voi koulun arjessa näitä tärkeitä taitoja helposti harjoitella.

Motivaation ylläpito ja rakentaminen (15min):
Mikä saa meidät toimimaan? Miten nämä erityyppiset motivaation lähteet vaikuttavat toiminnan ohjaukseen, tavoitteiden asettamiseen, työn laatuun ja henkilökohtaiseen päätöksentekoon? Käsittelemme motivaation rakentumista ja ylläpitoa, pyrimme syventymään sisäisen ja ulkoisen motivaation laatuun, sekä erottamaan ne toisistaan arjen tilanteissa. Motivaation ylläpitämisen kannalta tutustumme työn jaksottamiseen, säännöllisten taukojen merkitykseen sekä siihen, miten voimme "huijata" aivojamme pitämään tekemisestä ja syventymään toimintaan ärsykerikkaassa maailmassamme.

Rentoutus ja hyvinvointitaidot (15min):
Paja päättyy ihanaan loppurentoutukseen, jossa ei tarvitse tehdä mitään. Saat vaan olla ja hengittää.

28.02.2024
  • 14:30 – 15:15 S2