Hoppa till huvudinnehåll
Verkstad

Ajoneuvoalan perustutkinto

Tutustu ajoneuvoalan opintoihin: koulutus mahdollistaa monipuolisen työn uudistuvan tekniikan ja tunnettujen merkkien parissa! Voit suunnata tutkinnon jälkeen amk-opintoihin.

Beskrivning

Ajoneuvoalan perustutkinnon suoritettuasi valmistut Sarviniitynkadulta pienkonekorjaajaksi. Jos saat opintojen aikana ajoneuvoasentajan työpaikan, myös ajoneuvoasentajaksi valmistuminen on mahdollista.

Ajoneuvoalalla on jatkuvaa tarvetta uusille osaajille. Voit työskennellä esimerkiksi autokaupassa, korjaamolla, auton osien ja varusteiden myynnissä tai rengasalalla. Autojen jatkuva tekninen kehitys vaatii ammattilaiseltakin jatkuvaa täydennyskoulutusta.

Ajoneuvoasentajana korjaat ja huollat ajoneuvoja. Tunnet alan tekniikan, osaat hakea vian ajoneuvosta tarvittaessa myös tietokoneperusteista diagnoosia hyödyntäen. Työhön kuuluu myös asiakaspalvelua.

Pienkonekorjaajana korjaat ja huollat moottorikäyttöisiä pienkoneita, kuten moottoripyöriä, mönkijöitä, venemoottoreita, moottorisahoja. Lisäksi asennat, korjaat ja huollat lisävarusteita.

Muista varata myös ruokailu, jos haluat syödä lounaan opiskelijaravintola Safkassa. Vain yksi lounasvaraus opiskelija / päivä.

Anmälan till verkstad

18.01.2023