Amazing race

Mukava toiminnallinen peli oppilaille

School Race on useaan kertaan ollut valtakunnallisten liikkuva koulu-seminaarien suosituin työpaja. Se on koulumaailman sijoitettu mukaansa tempaava TV:stä tuttua Amazing Race-ohjelmaa matkiva kisa, johon liikkumisen lisäksi on helppo kytkeä haluamiaan oppiaineita ja opiskeltavia asioita mille tahansa oppitunnille, mistä tahansa asiasta.

Kisan aikana innostumista tapahtuu kahteen suuntaan: Liikunnalliset oppilaat haluavat löytää tietoa pärjätäkseen kisassa ja älykkäät oppilaat haluavat liikkua, koska kokevat pärjäävänsä kisassa. Opettaja pystyy valitsemaan, mitä ja miten tietoa etsitään, eli mitä opitaan sekä millä tavalla ja miten paljon liikutaan.

Työpajassa kisataan lyhyt kisa ja käydään läpi ohjeet ja periaatteet, kuinka itse voi koulussaan ja luokassaan toteuttaa omia kisoja. Työpajan liikkumisen tehon voi jokainen itse määritellä, joten liikuntavaatteet eivät ole välttämättömät. Kilpailuhenkisimmille kuitenkin tulee varmasti lämmin kisan aikana...

05.10.2020
  • 18:00 – 18:55 Ulkona