Digi-matematiikkaa yläluokilla

Tavoitteena on keskustella hyviksi ja huonoiksi koetuista digi-matematiikkaan liittyvistä käytänteistä ja tietokoneen käytöstä matematiikan opiskelussa peruskoulussa.

SVK:ssa aloitettiin lukuvuonna 2018-2019 pilottihanke, jossa seiskaluokat opiskelivat matematiikkaa koko lukuvuoden käyttäen tietokonetta ilmaisohjelmineen ensisijaisena työvälineenään. Tänä lukuvuonna nykyiset kasit jatkavat hankkeessa ja uudet seiskaluokkalaiset aloittivat sen.

Lisäksi kahdeksansien luokkien matematiikassa kokeillaan asteittain tänä lukuvuonna yhteisopettajuutta/samanaikaisopetusta. Samanaikaisopetuksessa ollaan toistaiseksi alkumetreillä, mutta jo toisessa jaksossa on suunnitelmissa selkeitä muutoksia saatujen kokemuksien pohjalta.

Pajan runko:
Alussa pidetään lyhyt pohjustus siitä, kuinka SVK:n seiskat viime vuonna käytännössä työskentelivät sekä mitkä asiat ovat muuttuneet heidän siirryttyä nyt kahdeksannelle luokalle.

Vastuuhenkilö: Mikko Mäntylä
Kieli: suomi, englanti
Erityistä: suunnattu yläkoulun matematiikan opettajille

30.10.2019