Suomea toisena kielenään puhuvien oppilaiden oppimisvaikeudet ja vaikuttavat taustatekijät

Psykologi Anne Nurminen: Tarvitsetko lisää välineitä tunnistaa ja ymmärtää suomea toisena kielenään puhuvien oppilaiden oppimisvaikeuksia?

Tarvitsetko lisää välineitä tunnistaa ja ymmärtää suomea toisena kielenään puhuvien oppilaiden oppimisvaikeuksia? Kuinka erotat normaalin kielen kehityksen kielellisistä vaikeuksista? Mitkä erityispiirteet ja taustatekijät sinun on hyvä ottaa huomioon? Koulutus tukee erityisopettajien työtä. Myös muut opettajat hyötyvät koulutuksesta, jotta he osaisivat tunnistaa vaikeudet ja tukea oppilaita koulutyössä. Koulutuksessa syvennytään opettajia puhututtaviin kysymyksiin.
Anne Nurminen on toiminut useita vuosia eri kieli- ja kulttuuriryhmien konsultoivana psykologina perusopetuksessa ja erityisasiantuntijana toisen asteen koulutuksissa. Hän on tehnyt töitä erilaisissa maahanmuuttajien oppimisen tukeen ja oppimisvaikeuksien tunnistamiseen liittyvissä asiantuntija- ja kehittämistehtävissä.

05.03.2020
  • 15:00 – 18:00 Kirkonkylän koulu, Mäntsälä