Iisi biisi – Säveltämisen pedagogiikkaa: säveltäminen ja sävellyttäminen peruskoulussa.

Pia Nurmela, musiikin aineenopettaja:Mietityttääkö säveltäminen? Miten lisäisin säveltämistä oppitunneille?

Miten tehdään helposti ja yksinkertaisesti omia lauluja tai muita musiikillisia tuotoksia siten, että kaikki oppilaat pääsevät osallistumaan?

Säveltämisen pedagogiikkaa ilman notaatiota toiminnan ja yhdessä tekemisen kautta. Musiikillista pohjatietoa tai -taitoa ei tarvita. Pajan harjoitteet sopivat sellaisenaan alakouluun, mutta ovat sovellettavissa myös yläkoulun puolelle. Sisältää yhdessä soittamista, laulamista ja musiikillista keksintää.

Pia Nurmela on Säpe-koulutuksen käynyt luokanopettaja ja musiikin aineenopettaja.

06.02.2020
  • 15:00 – 18:00 PERUTTU Saaren koulun musiikkiluokka, Mäntsälä