Työelämäntaidot tulevaisuuden voimavarana

Leena Rättyä, luokanopettaja, Helsingin yliopisto väitöskirjatutkija: -laaja-alaisten taitojen merkitys OPSissa - työelämän taidot ja yrittäjyys (L6)

Työ- ja elinkeinoelämän murros ohjailee opetuksen sisältöjä. Opetussuunnitelmassa tämä näkyy laaja-alaisten taitojen muodossa. Tässä pajassa laaja-alaisia taitoja lähestytään yhden laaja-alaisen taidon, työelämätaitojen ja yrittäjyyden (L6), näkökulmasta. Pajassa kerrotaan yleisesti laaja-alaisten taitojen taustoista sekä ideoidaan konkreettisia esimerkkejä työelämätaitojen ja yrittäjyyden (L6) opetuksesta ja arvioinnista.

Leena Rättyä tekee väitöskirjatutkimusta Helsingin yliopistoon Koulun, kasvatuksen, yhteiskunnan ja kulttuurin tohtorikoulutusohjelmaan laaja-alaisten taitojen arvioinnista yrittäjyyden metodein toteutetuissa monialaisissa oppimiskokonaisuuksissa.

31.01.2020
  • 15:00 – 18:00 PERUTTU, Mäntsälä, koulu tarkentuu myöhemmin