Scratch – opitaan ohjelmoinnin alkeita!

Sari Auramo, luokanopettaja: Scratch on selaimessa toimiva (mitään ei tarvitse ladata tietokoneelle) sovellus, jonka avulla opitaan ohjelmointia.

Aloittaminen on yksinkertaista. Scratch tarjotaan toisaalta edistyneemmille käyttäjille mahdollisuuden luoda todella hienoja juttuja, mutta toisaalta soveltuu aivan aloittelijoille.
Voit halutessasi luoda itsellesi etukäteen käyttäjätunnuksen osoitteessa https://scratch.mit.edu/. Koulussa myös oppilaiden kannattaa luoda tunnukset, jotta heidän ohjelmoimansa jutut säilyvät.
Aloitamme koulutuksessa aivan alkeista ja edetään osallistujien tahtiin. Saatte myös tietoa siitä, mistä löydätte ideoita ja apua jatkossa.
Koulutus sopii parhaiten 3.-6. luokkien opettajille.
Kouluttajana on luokanopettaja Sari Auramo, jonka oppilaat ovat jo vuosien ajan koodanneet Scratchillä.

24.10.2019
  • 15:00 – 18:00 Riihenmäen koulu, Mäntsälä, uusi puoli, Reuhurinne-luokka 2 krs.