Häiritsevä oppilas, oppilas, joka ei jaksa motivoitua työntekoon, uhmaava tottelematon, oppilas, joka jättäytyy pois tunneilta. Herättää kiukkua, raivoa, turhautumista, voimattomuutta. Miten kohtaan hänet?

Lasse Lammi, erityisopettaja: Omat kokemukset lähtökohtana teemme toiminnallisia, draamaan perustuvia harjoituksia ja rohkaistumme tarttumaan uusiin toimintamalleihin.

Miten kohtaan hänet? Kohtaaminen edellyttää niiden tunteiden tunnistamista, mitä tunteita nämä kohtaamiset minussa herättävät?

Yhteisöllinen näkökulma: Miten koulu voisi yhteisönä kohdata näitä haasteita? Onko haaste aina opettajan yksin kohdattava? Miten voit rajata ja hallita oppilasta, joka ei tottele puhetta, jolle minun auktoriteettini ei riitä? Keltä voisin pyytää apua?

Omat kokemukset lähtökohtana teemme toiminnallisia, draamaan perustuvia harjoituksia, jaamme ryhmissä ja yhteisesti kokemuksiamme, opimme omasta viisaudestamme. Voimaannumme kohtaamaan haastavia oppilaita ja haastamaan tehottomia toimintamalleja ja rohkaistuimme tarttumaan uusiin.

11.09.2019
  • 15:00 – 18:00 Kellokosken koulu, Tuusula