Ajattelun taitojen kehittäminen oppimisstrategioiden avulla

Katri Utriainen, luokanopettaja: Koulutuksessa käsitellään ajatteluntaitojen kehittämistä oppimisstrategioiden avulla.

Ajattelun taidot ovat tärkeitä tulevaisuuden taitoja. Tietoa on saatavilla paljon ja helposti, joten tiedon käsittelyn ja ajattelun taitojen merkitys myös korostuu. Meillä jokaisella on kuitenkin omia tapoja havainnoida, käsitellä ja rakentaa tietoa. Yksi keino tukea näiden taitojen kehittymistä on hyödyntää tietoisesti oppimisstrategioita.
Koulutuksessa käsitellään ajatteluntaitojen kehittämistä oppimisstrategioiden avulla. Esittelen myös 6. luokkalaisten kanssa reaaliaineissa käytetyn tehtävätarjotintyötavan, jossa hyödynnetään oppimisstrategioita. Työtapa tukee myös oppilaan osallisuutta ja yhteisöllisyyttä. Työtapa on sovellettavissa hyvin eri-ikäisille lapsille ja eri oppiaineisiin tai aihekokonaisuuksiin (myös monialaisiin).

11.11.2019
  • 15:00 – 18:00 Hyökännummen koulu