Matematiikan opetuksen tulevaisuus

Antti Laitamäki, matematiikan lehtori lukiossa: Millainen on matematiikan opetuksen tulevaisuus? Mitä mahdollisuuksia opetuksen tulevaisuuteen liittyy?

Matematiikan opetuksen tulevaisuus
Matematiikan opetus on muutoksessa. Suurimpina muutoksen ajureina toimivat sähköinen ylioppilaskoe ja digitaaliset oppimateriaalit, sekä opetussuunnitelmien ohjelmistojen käyttöön ja ohjelmointiin liittyvät kirjaukset (ohjelmointi tulossa myös lukioon LOPS2021). Millainen on matematiikan opetuksen tulevaisuus? Mitä mahdollisuuksia opetuksen tulevaisuuteen liittyy? Entä uhkakuvia? Koulutuksessa pyritään löytämään näkemyksiä näihin aiheisiin. Lisäksi tutustutaan uusimpiin opetussuunni-telmiin ohjelmoinnin ja ohjelmistojen käyttöön liittyvien tavoitteiden näkökulmasta. Oma tietokone mukaan!

29.08.2019
  • 15:00 – 18:00 Hyrylän koulukeskus, Tuusula