Plogging: roskien keruu luonnosta

Tee ystäviesi kanssa kävely-/juoksulenkki. Tavoitteena on saada lähiseudun roskia kerättyä liikunnan lomassa.

Pelasta maailma roskia keräämällä!
Joka vuosi useita eläimiä kuolee syötyään ihmisten maastoon heittämiä roskia. Autetaan eläimiä keräämällä roskia luonnosta pois.

Uutinen roskien vaikutuksesta luonnoneläimiin:

Plogging rantautuu Suomeen! Ruotsissa muoti-ilmiöksi noussut harrastus on saanut nimensä sanoista jogging ja plocka upp (poimia). Lajissa yhdistyy kuntoilu ja roskattoman luonnon edistäminen.

Olethan varovainen poimiessasi roskia, ettet satuta itseäsi. Epäilyttävän näköiset roskat kannattaa jättää paikoilleen ja ilmoittaa sijainnin paikkakunnan jätehuollosta vastaavalle toimijalle. Roskat voi lenkin aikana kerätä samaan pussiin ja lajitella myöhemmin oikeisiin keräysastioihin.

08.05.2019
  • 10:15 – 10:35 Lähtö koulun etupihalta läheltä lukion ovea