Minun heimoni

Oppilaat tunnistavat eri ryhmiä ja yhteisöjä, joihin kuuluvat. Tunnilla katsotaan digisisältöä, keskustellaan, piirretään ja/tai kirjoitetaan.

Vieraillaan ihmisten kotona ja työpaikalla netin kautta. Ihmetellään 360-videoympäristöä ja tutustutaan ihmisten tarinoihin.

Tavoite:
Tunnistaa eri yhteisöjen piirteitä ja rooleja.
Tunnistaa itselle tärkeitä yhteisöt

Soveltuu:
1-9 lk., äidinkieli/ET-tunti. Tarvitsen tiedon etukäteen, mille luokka-asteelle (ja oppiaineeseen) opetan, niin otan huomioon aktiviteetti tasolla ja tsekkaan OPS16-tavoitteet.

Laitetoiveet:
Projektori/monitori, toimiva netti, koulun kone, toimiva äänentoisto luokan projektorista/monitorista/kaiuttimista. Viimeisin Chrome-selain asennettuna koulun koneessa.

Lyftasta
Lyftan tarinankerronnan muotoja ovat interaktiiviset 360°-ympäristöt, lyhytelokuvat, VR-kokemukset sekä erilaiset monimediatarinat. Tarinoiden ympäri maailmaa ja kertovat jostakin itselleen tärkeästä aihealueesta. Lyfta edistää laajempaa mediarepresentaatiota ja sitä kautta tasa-arvoa. Lyftan tarinoiden kautta voi oppia kulttuurienvälisen ymmärryksen ja maailmankansalaisuuden taitoja sekä toisen näkökulmaan asettumista ja empatiaa.
www.lyfta.com

22.03.2019