Oman isovanhemman tarina, paja 2 (kuvallinen tuotos) 2 x 4h

Kiinnostaako sinua tietää lisää oman isovanhempasi (mummin tai vaarin) elämänvaiheista?
Tässä pajassa laadit sarjakuvan, maalauksen tai muunlaisen kuvituksen oman isovanhempasi elämäntarinasta.
Tuotoksesi voi kuvata isovanhempasi koko elämänkaarta tai keskittyä vain valittuihin huippukohtiin.

Tuotoksesi pohjaksi tarvitset paljon taustatietoa isovanhemmastasi.
Kerää esim. valokuvia (kuvaa ne kännykällä, jotta voit tuoda kouluun), paikannimiä, vuosilukuja, kuva sukupuusta tms.

Selvitä isovanhempasi eri elämänvaiheita: syntymä (missä, milloin), lapsuus (asuminen, tarha, leikit, koulunkäynti), nuoruus (harrastukset, opiskelu, seurustelu), aikuisuus (työelämä, perheenperustaminen), vanhuus…

Voit ottaa työsi kiintopisteeksi myös isovanhempasi elämän merkittävimmät ja mieleenpainuvimmat tapahtumat/kokemukset sekä mahdolliset kiinnostavat tarinat. Millaista elämä oli esim. hänen lapsuudessaan/nuoruudessaan (verrattuna nykyhetkeen).

Pajaan osallistuminen edellyttää ennakkotyötä eli sinun tulee haastatella omaa isovanhempaasi (esim. tallentamalla keskustelu tai muuten kirjaamalla tiedot ylös paperille/koneelle/muistitikulle) ja/tai muuten kerätä hänestä runsaasti tietoa pajan alkuun mennessä. Voit käyttää tietojen keräyksessä apuna myös omia vanhempiasi, vanhoja kuva-albumeita, sukulaisia ym.

Tämä paja kestää yhteensä 8h, joten valitse molempina päivinä vain tämä paja.

Jos kuitenkin haluat tehdä isovanhempasi tarinasta sekä kirjallisen että kuvallisen osion, ilmoittaudu esim. ensimmäisenä pajapäivänä kirjallisen tuotoksen pajaan (paja 1) ja toisena pajapäivänä kuvallisen tuotoksen pajaan (paja 2). Tai sitten toisinpäin eli ensimmäisenä päivänä pajaan 2 ja toisena päivänä pajaan 1.

17.04.2019
  • 09:00 – 13:00 331