Siirry pääsisältöön
Paja

Scratch-ohjelmointi, uusi 3.0 versio

Pajassa tutustutaan suomenkielisen Scratch-ohjelmoinnin perusteisiin sekä harjoitellaan 2019 päivitetyn ohjelman käyttöä.

Kuvaus

Pajassa tutustutaan suomenkielisen Scratch-ohjelmoinnin perusteisiin sekä harjoitellaan ohjelman käyttöä (uusi 3.0 versio). Scratch (https://scratch.mit.edu/) on MIT:n kehittämä visuaalinen ohjelmointiympäristö, joka on toimintaperiaatteiltaan samankaltainen mm. Koodaustunnin perustehtävien kanssa. Scratch tarjoaa mahdollisuuden esimerkiksi omien pelien ja animaatioiden luomiseen. Sieltä löytyy suuri määrä valmiita hahmoja, taustoja ja ääniä sekä piirtotyökalu, joka tarjoaa loputtoman määrän mahdollisuuksia luovaan ohjelmointiin. Pajassa myös tutustutaan oppimateriaaliin, joka tukee ohjelman käyttöönottoa oppilaiden kanssa. Scratch-ohjelma perustuu verkkosivuun ja toimii tietokoneella tai tabletilla. Osallistujat tarvitsevat oman kannettavan, chromebookin tai tabletin.

Ilmoittaudu pajaan

12.02.2019
  • 15:00 – 15:50 TÖRMÄ 9
    4 / 14
    Varaukset
  • 16:05 – 16:55 TÖRMÄ 9
    3 / 14
    Varaukset
  • 17:05 – 17:55 TÖRMÄ 9
    4 / 14
    Varaukset