Tapahtuma

Kouluttajana toimii Pekka Teini. http://www.pekkateini.fi/

Kangasmetsän koulu Kangasmetsän koulun liikuntatila, Kankaanpää
13.02.2019

Opettajat ja koulunkäynnin ohjaajat ovat viime vuosien aikana joutuneet yhä useammin tilanteisiin, joissa heidän fyysistä tai psyykkistä koskemattomuuttaan on rikottu tai heitä on uhattu työnsä takia.
Opettajat joutuvat puuttumaan myös oppilaiden välisiin yhteenottoihin ja selvittämään erilaista häiriökäyttäytymistä. Tilanteet eivät ole yksinkertaisia hoitaa.
Työtekijän kannalta olisi erittäin tärkeää tietää milloin ja miten puuttua tilanteisiin.
Koulutusta tarvitaan myös ennakoinnin, vuorovaikutustaitojen ja riittävän varhaisen puuttumisen keinojen käyttöön, silloin kun se on mahdollista. Tällöin mahdollisuudet tilanteiden hoitamiseen kaikkia osapuolia kunnioitavalla tavalla paranevat selvästi. Oleellista on muistaa koko ajan kaikkien osapuolten turvallisuus...lapsen ei saa antaa vahingoittaa itseään tai muita!

Järjestäjän yhteyshenkilö

Kari Kähkönen kari.kahkonen@kankaanpaa.fi 044 577 2371

PopUp-koulutapahtuma on päättynyt. Kiitos kaikille osallistujille!