Variska 2040

Tavoitteena on suunnitella ryhmissä mahdollisimman vähäpäästöinen/hiilineutraali koulu "Variska 2040" roolipelin hengessä. Paja alkaa kaupunginhallituksen kriisikokouksella, johon on kutsuttu eri arkkitehtitoimistojen edustajia. Arkkitehtitiimit ryhtyvät suunnittelemaan tulevaisuuden koulua, jossa huomioidaan energiatehokkuus, päästöjen vähyys, vihreät arvot ja kestävä kehitys. Tiimit laativat väliraportteja ja esittelevät lopullisen suunnitelmansa kaupunginhallituksen edustajille. Pajassa opit kokous- ja neuvottelutaitoja, tiimityöskentelyä ja kokonaisvaltaista suunnittelua. Lisäksi perehdyt tulevaisuuden energiaratkaisuihin ja siihen, miten julkisella rakentamisella voidaan vähentää ilmastoa kuormittavia päästöjä.

13.12.2018
  • 09:00 – 13:00 Luokka 1101