Open Stage: Opettajan kolme roolia- teen, käytän, opetan

Mitkä ovat opettajalle tärkeät asiat tekijänoikeudesta, luvista ja kokonaisuuden opettamisesta. Pajasta saa yksinkertaiset, helpot ja heti sovellettavat käytänteet opetukseen

Opettaja kohtaa tekijänoikeuden kolmessa roolissa - hän tekee materiaalia, hän käyttää toisten tekemää materiaalia ja hän opettaa näitä taitoja oppilaille.
Pajassa käydään läpi opettajalle tärkeät tekijänokeuden asiat - samalla myös oppilaan oikeudet tulevat tutuksi.
Oppilaitoksilla on käytössään monipuoliset luvat, niin verkkoksäyttöön, skannaamiseen, valokopiointiin jne. Luvat ovat kehittyneet viime vuosina erittäin voimakkaasti - valitettavasti moni opettaja ei tiedä, miten monipuoliset luvat ovat hänellä käytettävissään. Nämä kaikki käydään pajassa läpi.
Kolmanneksi tätä aluetta pitää OPS:in mukaan opettaa ensimmäiseltä luokalta alkaen toisen asteen viimeiselle luokalle. Siihen on olemassa verkossa ilmainen materillia - Kopiraittilan koulu. Opettelemme pajassa sen käytön myös.

05.02.2019
  • 16:45 – 17:30 Open Stage: Liikuntasali