Kuvatuki ja strukturointi luokan rutiinien jäsentäjänä

Strukturoinnin on todettu tuovan luokkaan järjestystä ja työrauhaa. Tule saamaan ideoita mm. opetuksen, työskentelyn, tilan, ja siirtymätilanteiden kuvalliseen jäsentämiseen!

Pajassa jaetaan ideoita mm. opetuksen, työskentelyn ja siirtymätilanteiden kuvalliseen strukturointiin. Strukturointi on käytänteiden, rutiinien, ohjeiden ja opetettavan aineksen jäsentämistä oppilaalle ymmärrettävään, usein kuvalliseen muotoon. Se tuo apua työrauhaongelmiin, auttaa S2-oppilaita kielen oppimisessa, helpottaa toiminnanohjausta ja vähentää verbaalisen ohjeistuksen tarvetta ja samalla opettajan puhetta. Se myös lisää oppilaiden omatoimisuutta, itsenäisyyttä ja vastuunottoa.

Tule kuulemaan ja keskustelemaan strukturoinnin eri keinoista, saamaan ideoita omaan luokkahuonetyöskentelyysi ja vinkkaamaan omista hyväksi havaitsemistasi struktuureista!

27.03.2018
  • 14:00 – 16:00 Hietakummun ala-aste