Makeko Kompassi-digikokeet matematiikan opetuksen tukena

MaKeKo on lyhenne sanoista matematiikan keskeisen oppiaineksen kokeet. Tule kuuntelemaan, kuinka MaKeKon digitaalinen koe järjestetään ja miten se helpottaa opettajan työtä.

- Kohderyhmä:1-9 luokkien luokan- ja erityisopettajat sekä matematiikan aineenopettajat
- Kesto: 60 minuuttia
- Tarvitaan verkkoyhteys ja projektori/älytaulu esittämiseen.
- Osallistujat voivat tuoda oman kannettavan tietokoneen tai tabletin halutessaan.

MaKoKo-kokeiden avulla opettaja voi tunnistaa aukot matemaattisten käsitteiden ymmärtämisessä ja tarjota tukea ajoissa. Pajassa pääset tutustumaan digitaaliseen MaKeKon käyttöön käytännössä: Kuinka opettaja järjestää kokeen? Kuinka oppilas suorittaa digittaalisen kokeen? Miten Kompassi esittää kokeen tulokset opettajalle?

Jos haluat kokeilla kokeen suorittamista oppilaana, ota oma kone tai tabletti mukaan.

Pajan pitäjä: Kati Pärkkä, tuotepäällikkö, SanomaPro

06.10.2018