Valiokuntasimulaatiolla demokratiakasvatusta

Pajassa kokeillaan valiokuntasimulaatio, joka ylittää oppiainerajoja, edistää yhteiskunnallisista asioista keskustelua ja valaisee eduskunnan valiokuntatyötä ja päätöksentekoa.

Pajassa kokeillaan valiokuntasimulaatiota ja sen toteuttamista toiminnallisesti. Simulaation tavoitteena on antaa oppilaille mahdollisuus nähdä ja harjoitella käytännössä yhteiskunnallista päätöksentekoa, käsitellä yhdessä ajankohtaisia asioita sekä muodostaa omia mielipiteitään tärkeistä asioista. Tavoitteena on myös kannustaa toiminnallisesti ja osallistavasti nuoria vaikuttamaan omilla mielipiteillään sekä innostaa heitä osallistumaan yhteiseen päätöksentekoon ja kantamaan vastuuta siitä. Paja on tarkoitettu peruskoulun historian ja yhteiskuntaopin opettajille.

Pajan pitäjä: Tiina Karhuvirta/Kehittämiskeskus Opinkirjo

06.10.2018