Lumiveistoskilpailu - juhlaveistos 100-vuotiaalle Suomelle

Tehdään joukkueittain lumiveistoksia koulun pihalle, teemana Suomi 100 vuotta. Osallistuminen pajaan edellyttää luonnoksen toimittamista pe 16.2. mennessä kuvisopettajalle.

Pajapäivänä tehdään 3-4 hengen joukkueissa lumiveistoksia koulun pihalle. Veistosten teko aloitetaan jo klo 9, jotta ne ehditään saada valmiiksi alakoululaisten koulupäivän aikana. Alakoululaiset toimivat kilpailun tuomareina. Jos lumitilanne on hyvin heikko, veistokset toteutetaan sisällä muovailuvahasta tms. Aiemmista vuosista poiketen paja kestää klo 14 asti. Lumiveisto-osuuden jälkeen siirrytään kuvataideluokkaan jatkamaan pajapäivää.

Näin pääset osallistumaan lumiveistoskisaan:
1) Muodosta 3-4 hengen joukkue omalta luokaltasi tai rinnakkaisluokkalaisten kanssa. Keksikää joukkueelle nimi.
2) Piirtäkää luonnos lumiveistoksestanne. Aihe on Suomi 100 vuotta. Kirjoittakaa luonnoksen yhteyteen joukkueenne nimi sekä joukkueen jäsenten nimet ja luokat. Toimittakaa luonnos kuvataideopettaja Mirja Keskiaholle viimeistään pe 16.2. Jos luonnos jää toimittamatta tai sitä ei hyväksytä, sinut siirretään johonkin toiseen pajaan.
3) Ota pajapäivänä mukaan lumiveistoksen tekoon sopivia työkaluja (esim. lumilapio, pieni puutarhalapio, vahva kauha), lämpimät vaatteet ja riittävä määrä varavaatteita sekä hanskoja kastumisen varalle.

23.02.2018
  • 09:00 – 14:00 Koulunpiha