Saame-kulttuuri 8. lk

Työpajassa tutustutaan monipuolisesti saamelaiseen kulttuuriin vierailemalla Arktikumissa tai kirjastossa ja työskentelemällä mielenkiinnon mukaan erilaisissa työpisteissä (esim. saamen kieli, musiikki ja joiut, saamen puvut, käsityöt, mytologia, porotalous) mm. kuunnellen, piirtäen, kirjoittaen ja askarrellen.

Tutustutaan lisäksi saamelaisten historiaan ja asemaan yhteiskunnassa katsomalla joko omakustanteisesti elokuva Saamelaisveri MOK-päivien ulkopuolella torstaina 9.11 klo 16.00 Biorex-elokuvateatterissa (lippu 9 €) tai vaihtoehtoisesti MOK-päivän aamuna maksuton elokuva koululla. Jos osallistuu elokuvaan Biorexissä, on MOK-päivän aamutunnit vapaata. Jos haluat lähteä Biorexiin elokuvaa katsomaan, kirjoita nimesi perään BIOREX ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautumiset sitovia. Elokuva esitetään vain, jos ilmoittautuneita on riittävästi.

06.11.2017
  • 08:00 – 13:15 Korkalovaaran koulu