Ilmiöpaja Jouni Leskinen

Ilmiöpajassa tarkastellaan mahdollisuuksia ilmiöiden toteuttamiselle yli oppiainerajojen.

Työpajassa tutustutaan myös ilmiöpohjaisen työskentelyn pedagogisiin lähtökohtiin. Pohditaan, millaista ohjausta tällainen työskentely edellyttää ja miten näissä tilanteissa voisi parhaiten huomioida ja hyödyntää oppilasryhmien heterogeenisyyttä. Lisäksi pohditaan ilmiöpohjaista opetusta arvioinnin näkökulmasta sekä digisovellusten hyödyntämismahdollisuuksia.

Tarkoituksena on, että osallistujat pääsevät ideoimaan ja suunnittelemaan käyttökelpoisia ilmiöitä esimerkiksi kevätlukukaudelle. Pajassa esitellään aluksi konkreettisia esimerkkejä aineiden välisten ilmiöiden luomiseksi. Voit siis lähteä jatkoideoimaan esimerkkien pohjalta tai luoda vapaasti omista ideoistasi. Mikäli haluat tehdä suunnittelua yhdessä, ota työpari(t) mukaan. Ota mukaasi myös padi tai läppäri sekä reipasta suunnittelumieltä.

07.10.2017
  • 09:30 – 11:00 Ressun peruskoulu