Siirry pääsisältöön
Paja

KOODAUSPAJA Juha Säämänen

Koodausta, labyrintteja, komentoja, muunnelmia esimerkiksi musan tunnille!

Kuvaus

Tutustumme ryhmän koostumuksen mukaan seuraaviin aiheisiin
1. Labyrinttipeli, yksinkertainen Packman-peli, jossa pulpeteissa on tehty labyrintti. Yksi pakenija ja kaksi Packmania. Muut antavat vuorotellen komentoja, yhden komennon kerrallaan. Paikallaan saa kääntyä haluamansa verran. Komentojen antajan ohjeiden täytyy olla yksiselitteiset ja niitä tulee toistaa täsmällisesti.
2. Muunnelmia edellisestä esimerkiksi musiikintunnille, annetaan ohjeita temposta, toistojen määristä, voimakkuudesta
3. Botit, esittelyä ja kokeilua
4. Ohjelmoinnin harjoittelu: avoinna on useita malleja ohjelmointipohjiksi, aloitus studio.code.org tehtävä: hahmon ohjaaminen reitin läpi-> https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1
5. Scratch.mit.edu -> tehtävä: katsoa oppilaiden töitä, itsetehty tehtävä oppitunnille
6. JavaScript, HTML -> esimerkkejä opettaja- ja oppilastöistä, mitä niillä voidaan tehdä, esimerkkinä kysely, kertotesti, tähtitieteen opastussivusto, hyppely
7. Codeacademy.com esimerkkinä, missä voi opiskella itsenäisesti,
8. Paperilla tai tiedostona hyviä paikkoja jatkaa työskentelyä

Opettajat saavat katsoa ja kokeilla eri alustoja ja tehdä pienen tehtävän itse.

Ilmoittaudu pajaan

07.10.2017
  • 09:30 – 11:00 Ressun peruskoulu
    25 / 25
    Täynnä
  • 11:45 – 13:15 Ressun peruskoulu
    8 / 25
    Varaukset