Pelit alakoulun matikassa

Pajassa tutustutaan erilaisiin matematiikan peleihin, joita voi hyödyntää matematiikan opetuksessa vuosiluokilla 1-6. Konkreettisia pelejä, joita voi heti toteuttaa opetuksessa.

Matematiikassa pelit innostavat harjoittelemaan ja oppimaan! Pajassa tutustutaan ja pelataan erilaisia pelejä, joita voit hyödyntää matematiikan opetuksessa luokilla 1-6.

Erilaisten matemaattisten pelien hyödyntäminen eriyttämisen välineenä. Pelejä voi pelata yksin, pareittain tai ryhmissä. Osaa peleistä pelataan korteilla, mutta osassa käytetään myös pelilautaa tai luokasta löytyviä matemaattisia välineitä.

Pelien aihealueita ovat mm: yhteen-, vähennys-, kerto- ja jakolasku, laskujärjestys, kellonajat, murtoluvut, desimaaliluvut, geometria, pituus, massa ja tilavuus sekä positiiviset ja negatiiviset luvut. 0-100 lukualueen yhteen- ja vähennyslaskut ja niiden sujuvoituminen.

Kouluttaja: Pauliina Rantavuori, laaja-alainen erityisopettaja ja oppikirjailija, Tuusula

11.11.2017
  • 12:30 – 13:30 Mikä-Mikä-Maa (1013)
    Täynnä