Yrittäjyyskasvatuksen uudet tuulet

Pajassa määritellään yrittäjyyskasvatus-käsitteen eri puolia ja pohditaan tapoja opettaa ja arvioida yrittäjyyttä.

Uusi opetussuunnitelma tuo esille laaja-alaisia taitoja, joihin lukeutuu myös Työelämätaidot ja yrittäjyys (L6). Mitä yrittäjyyskasvatus oikeastaan merkitsee, ja miten sitä voidaan opettaa ja arvioida? Mikä on yrittäjyyskasvatuksen rooli koulujen toimintakulttuurin murroksessa?Näihin asioihin pureudutaan tässä työpajassa. Ryhmätöissä suunnitellaan yrittäjyyskasvatuksen tavoitteiden mukaiset projektit. Kehitetään näihin projekteihin soveltuvaa arviointia. Pajassa luodaan myös silmäys Mäntsälän kunnassa meneillään olevaan Opetushallituksen rahoittamaan Mäntsälän malli -yrittäjyyskasvatushankkeeseen.

Kouluttaja: Leena Rättyä / Riihenmäen koulu

11.11.2017
  • 09:00 – 10:00 Huvikumpu (1016)