Kääk, oppilas tai vanhempi hyppii silmille. Mitä teen? Ota avuksi rakentava vuorovaikutus (NVC) ja empatia!

Tervetuloa tutustumaan rakentavaan vuorovaikutukseen! Tästä pajasta saat yleiskatsauksen rakentavasta vuorovaikutuksesta sekä eväitä hankaliin kohtaamisiin.

Työpajassa käydään läpi hieman teoriaa, tehdään muutamia harjoituksia ja keskustellaan. Kohderyhmänä ovat kaikki paremmasta ja empaattisemmasta vuorovaikutuksesta kiinnostuneet henkilöt.

Rakentava vuorovaikutus eli Nonviolent Communication on psykologian tohtori Marshall Rosenbergin kehittämä vuorovaikutusprosessi, jonka ydinajatuksena on rakentaa yhteyttä ihmisten välille. Se perustuu humanistiseen psykologiaan ja se on käytössä yli kuudessakymmenessä maassa.

Rakentava vuorovaikutus auttaa sinua:
☠️ Vastaanottamaan vaikeita viestejä
👂🏼 Kuuntelemaan itseäsi ja toisia myötätuntoisesti
🗣️ Ilmaisemaan itseäsi rehellisesti ja rakentavasti
🛂 Tiedostamaan ja pitämään kiinni omista rajoistasi
❤️ Ymmärtämään tunteita ja tarpeita
⚔️ Ratkaisemaan konfliktit