Tukea tarvitsevan oppilaan arviointi aineenopettajille (yk)

Tukea tarvitsevan oppilaan arvioinnin keskeiset linjaukset opetussuunnitelman perusteissa ja niiden käytännön toteutus. Mitä on tärkeää tietää todistuksista.

Luentomuotoisessa pajassa käydään läpi lainsäädännön ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden keskeiset sisällöt tukea tarvitsevan oppilaan arvioinnissa sekä formatiivisen että summatiivinen arvioinnin osalta. Arviointi silloin, kun käytössä on opiskelun erityiset painoalueet tai yksilöllistetty oppimäärä. Lisäksi saat vastuksia seuraaviin kysymyksiin: Miten yksilöllistetyn oppimäärän tavoitteet tulisi kirjoittaa. Mitä todistuksiin kirjoitetaan ja mitä niihin ei voi kirjoittaa. Millainen sanallinen arviointi voi olla. Milloin välitodistus voidaan jättää antamatta. Aineenopettajille suunnatussa työpajassa on mahdollisuus keskusteluun ja kysymysten esittämiseen.

Kouluttaja: Pirjo Koivula, opetusneuvos (OPH) emerita/Mloon Oy

02.03.2024