Traumatisoituneen lapsen kohtaaminen

Luennolla tutustumme traumatisoiviin lapsuuden haitallisiin kokemuksiin, niiden vaikutuksiin lapsessa ja käytännön keinoihin, joilla lasta voi tukea arjessa ja oppimisympäristössä.

Lapsuuden haitallisia kokemuksia on jopa 2/3 ihmisistä ja joka kuudennella on niitä enemmän kuin neljä. Nämä kokemukset aiheuttavat kehityksellistä traumaa, joka vaikuttaa lapsen ja nuoren mieleen, kehoon ja käyttäytymiseen. Kasvattajan on tärkeää tietää, mistä on kyse, ja miten hän voi tukea traumatisoitunutta lasta. Tällä luennolla asiaa ja keinoja käsitellään pohjautuen Luottamussuhteeseen perustuvaan interventioon TBRI:hin , joka on pajan pitäjän juuri Suomeen tuoma tutkitusti toimiva malli.

Luennon kohderyhmänä on kaikki alle 18-vuotiaiden kanssa työskentelevät. Luento sisältää myös toiminnallista työkentelyä.

Kouluttaja: Vilma-Riikka Röntynen, Kalliomaan koulun konsultoiva erityisluokanopettaja, TBRI Practitioner, Lasten ja nuorten tunnetaito-ohjaaja, Ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja

02.03.2024
  • 13:05 – 13:55 E.306