Graffiti workshop

Mikäli kaipaat lauantaihisi jotakin muuta kun sukkapuikkoja ja lämmintä maitoa, tule kokeilemaan harrastusta mikä oikeasti nuorisoa kiinnostaa. Graffiti ja katutaiteet.

Graffiti Workshopissa katutaiteen- ja sosiaalialan ammattilainen Aarni Somerharju tutustuttaa osallistujat alakulttuurien maailmaan. Workshopissa käydään läpi alkuun hieman graffitikulttuurin teoriaa. Tämän jälkeen jokainen osallistuja pääsee selkeissä ohjeilla kokeilemaan maalitusseilla ja muilla taidetarvikkeilla oman graffitin piirtämistä. Työskentelyn ohella Somerharju kertoo työstään ja työmetodeistaan nuorten kanssa, josta osallistujat voivat poimia uusia työkaluja työhönsä lasten kanssa.

Wokrshopin pitäjä Aarni Somerharju on ammattitaitelija. Aikuisiällä Somerharju on kokemusasiantuntijana kouluttautunut lastensuojelun ammattilaiseksi, valmistumalla Sosionomiksi sekä opiskelemalla yliopistolla sosiaalityön opintoja. Näistä valmiuksista Somerharjulla on poikkeukselliset hyvät välineet kohdata haastavampiakin nuoria, josta Somerhaju kertoo taiteilun ohella workshopissa. Somerharju opettaa katutaiteta viikottain ympäri Etelä-Suomen kouluja, nuorisotaloja sekä lastenkoteja.

Graffiti Workshop on matalan kynnyksen työpaja joka sopii kaikille, vaikkei mitään taiteellista valmiutta olisikaan. Ainoana ehtona osallistumiseen on aito kiinnostus nuorten mielenkiinnonkohteista, sekä positiivinen asenne. :)

Workshopin kesto n.90 min.

02.03.2024
  • 09:00 – 10:30 F.205