Puhutsä matikkaa? – kielentämisestä tukea matemaattiseen ymmärrykseen (ak, yk ja lukio)

Miten tukea ja edistää intoa ymmärtää matikkaa? Pajassa esitellään tutkittua tietoa ja kokeillaan käytännön ideoita konkretialähtöisistä ja toimimaan aktivoivista harjoituksista.

Miten tukea ja edistää oppilaiden intoa ymmärtää matematiikkaa? Työpajamme pureutuu tähän kysymykseen tarjoten tutkimusperustaista tietoa ja käytännön ideoita konkretialähtöisistä oppimista tehostavista ja toimintaan aktivoivista harjoituksista matematiikan oppitunneilla. Työpajojen sisällöt ovat suunnattu matematiikan opetukseen alakoulussa sekä yläkoulussa ja toisella asteella.

Paja sisältää asiantuntija-alustuksen aiheeseen, jonka jälkeen pääset itse kokeilemaan ja toimimaan.

Kouluttaja: Alisa Uusi-Kilponen, Helsingin yliopisto / LUMA-keskus Suomen hallinto.

info@lumatikka.luma.fi

02.03.2024
  • 10:05 – 10:55 E.305 (7. -9. lk ja lukio)
  • 11:05 – 11:55 E.305 (1. - 6. lk)