Kirjontapaja

Kirjontapajassa oppilaat suunnittelevat ja toteuttavat suunnitelmansa pohjalta pienen kirjontatyön. Kirjontatyö voi olla pieni taulu, kortti, maskotti tai avaimenperä.

Kuvaus:

Kokoontuminen klo 9 luokkien 14 ja 15 edessä olevaan aulaan. Yhteinen alkuinfo, jonka jälkeen oppilaat jaetaan kahteen ryhmään.

Pajoissa tutustutaan kirjontatekniikkaan. Oppilaat suunnittelevat oman kirjontakuvion.

Kirjontakuvion innoituksen oppilaat saavat internetiä apuna käyttäen kainuulaisesta luonnosta, perinteisistä kainuulaisista käsitöistä sekä Kainuusta löydetyistä muinaislöydöistä.

Kirjontakuvio suunnitellaan tietokoneella. Oppilailla tulee olla mukana omat koneet!

Päivän aikana valmistuneista töistä rakennetaan pieni näyttely koulun hissiaulan ilmoitustaululle.

Näyttelyajan päätyttyä oppilaat saavat kirjontatyönsä itselleen.

08.05.2023
  • 08:00 – 14:00 Luokat 14, 15 sekä aula