Joustavat ja yksilöllistetyt opetusjärjestelyt – opettajien yhteistyö

Tutustutaan yhteisopettajuuden muotoihin ja kerätään niistä kokemuksia.

- Tutustutaan ryhmittelyn perusteisiin ja siihen, mitä tutkimuksessa sanotaan erilaisten ryhmittelyjen hyödyistä.
- Tutkaillaan kunkin osallistujan omaa vuosisuunnitelmaa ja pohditaan, millä perusteilla oppilaita voisi jakaa joustaviin ryhmiin.
- Pohditaan, miten esimerkkijaksolla voisi hyödyntää yhteisopettajuutta
- Kristallisoidaan draaman keinoin yhteisopettajuuden keskeisiä onnistumisen edellytyksiä.

Kouluttaja: Anni Loukomies FT, KM
Anni Loukomies on lehtori ja opettajankouluttaja Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulussa sekä vieraileva tutkija Johannesburgin yliopistossa Etelä-Afrikassa. Tutkimuksessa hänen kiinnostuksen kohteitaan ovat mm. inklusiivisen koulun johtajuus, ala- ja yläkoululaisten sitoutuminen ja kiinnostus luonnontieteiden oppimiseen sekä opettajaopiskelijoiden oppiminen opetusharjoittelussa. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus alakoulun opettajana sekä matematiikan, fysiikan, erityisluokanopettajan ja klassisen musiikin muusikon pätevyys. . Hän on ollut mukana opettajien täydennyskoulutuksessa erilaisissa EU-projekteissa (Materials Science, S-TEAM, TEDS) Suomessa, Ukrainassa, Kiinassa ja Kuwaitissa.

16.11.2022
  • 15:00 – 16:30 Viljapelto