Jaettu kasvatus ja opetustyö

Koulutuksellinen työpaja sisältää luento-osuuden, osallistavia pari- ja ryhmätyöosuuksia sekä itsereflektio- ja pohdintaosuuksia.

- Psykologiset perustarpeet toimintaa ohjaamassa ja jaetun kasvatuksen ja opetuksen taustalla
- Psykologisesti turvallisen, sisäistä motivaatiota herättelevän työympäristön periaatteet
- Jaetun kasvatuksen ja opetuksen mindset
- Yhteisopettajuuden ja jaetun kasvatuksen kulttuurin luomisen ydinkysymykset, haasteet ja mahdollisuudet
- Jo olemassa olevia käytänteitä ja malleja jaettuun kasvatukseen ja opetukseen itsenäisesti ja yhdessä
- Sisäisten esteiden haastaminen

Kouluttaja: Jenni Kallio
KM Jenni Kallio on erityisluokanopettaja, kouluttaja, työnohjaaja, väitöskirjatutkija, neuropsykiatrinen valmentaja sekä luovuus- ja kehotyöskentelyn ammattilainen, jolla on yli 25 vuoden kokemus koulumaailmasta ja sen kehittämisestä. Jenni on elinikäinen oppija, innostuja ja innostaja, joka on kouluttautunut laajalti psykologian, arvostavan vuorovaikutuksen, koulun muutoksen, työhyvinvoinnin, erityispedagogiikan, haastavissa tilanteissa elävien lasten ja nuorten kohtaamisen, syrjäytymisen ehkäisyn sekä keho- ja taideterapeuttisten menetelmien saralla. Väitöstutkimuksessaan Jenni tutkii sosio-emotionaalisen oppimisen ja yhteen-kuuluvuuden kokemusten osuutta sosiaalisen inkluusion ja kouluun kiinnittymisen rakentumisessa, vaativan erityisen tuen kontekstissa.

16.11.2022
  • 15:00 – 16:30 Yrttimaa