Laboratorioalan perustutkinto

Täsmätietoa ja toiminnallista tutustumista opiskeluun ja alaan!

Kiinnostaako tarkkuutta ja huolellisuutta
vaativa työ laboratoriossa? Onko kemia ja matikka mieliaineitasi?

Laboranttina työskentelet tutkimus- tai kehitystehtävissä, jossa otat ja käsittelet näytteitä, analysoit ja raportoit tuloksista. Monipuolisiin työtehtäviin kuuluu myös laadunvalvontaa tai tuotantoprosessien seurantaa. Työskentelyä ohjaavat erilaiset laatujärjestelmät. Laadukas ja monipuolinen koulutus antaa hyvät valmiudet työelämään ja mahdollisuuden jatkokoulutukseen luonnontieteiden alalla. Käytössäsi on uudet, ajanmukaiset tilat ja laitteet. Pääset opintojen aikana mukaan myös yritysvierailuille.

Tutkinnosta valmistuttuasi voit toimia lääke- ja elintarviketeollisuudessa, erilaisissa tutkimuslaitoksissa, julkisissa laboratorioissa esim. tullilaboratoriossa tai ruokavirastossa sekä kemianteollisuuden laboratorioissa esim. maali- tai muovitehtaalla.

Muista varata myös ruokailu, jos haluat syödä lounaan opiskelijaravintola Safkassa. Vain yksi lounasvaraus opiskelija / päivä.

16.11.2022
  • 09:00 – 09:55 Sarviniitynkatu 9