Viisi vinkkiä lasten lukutaidon kehittämiseen

Edukustannus

Äidinkielen ja kirjallisuuden Kuiske-oppimateriaalin tekijät Elisa Hurmerinta ja Elsi Santala kertovat viisi vinkkiä lasten lukutaidon kehittämiseen. Pajassa käydään läpi, kuinka oppimateriaalin ja opetusvinkkien avulla voidaan tukea lukutaidon kehittymistä. Keskustelemme myös siitä, millaiset tukimuodot auttavat S2-oppilaita ja tuen tarvitsijoita. Tutkimusten mukaan kirjallisuuden lukeminen vahvistaa lukutaitoa kaikkein parhaiten, mikä näkyy myös eri aineiden koulumenestyksessä. Siksi lukukipinän sytyttäminen koulussa on valtavan tärkeää. Opettaja on yhtä merkittävä kirjavinkkari kuin ystävät ja vanhemmat. Parhaimmillaan oppimateriaali auttaa löytämään innostavimmat lastenkirjat luokkahuoneeseen! Myös kodit tarvitaan mukaan lukutaitotyöhön. Pajassa saat vinkkejä siitä, millä tavoin vanhempia voidaan sitouttaa lukutaidon harjoitteluun ja miten oppimateriaali tukee myös kotitreeniä. Luvassa on konkreettisia toimintavinkkejä, jotka voit viedä sellaisenaan omaan luokkaasi!

12.03.2022
  • 09:30 – 10:25 Etä