Lumiveistospaja

Taiteilijat! Vihdoinkin on veistosmateriaalia tarpeeksi! KOKO PÄIVÄN PAJA. ÄLÄ VALITSE MUUTA.

Ota mukaan lumiveistoksen tekoon sopivia työkaluja (esim. lumilapio, pieni puutarhalapio, vahva kauha). Ämpäreitä vedenkantoon saa koululta. Pukeudu lämpimästi ja ota mukaan reilusti vaihtorukkasia!

Kootkaa 2-4 hengen joukkue (ei tarvitse olla samalta luokalta) ja tehkää paperille luonnospiirros. Aihe on NÄHTÄVYYDET - jokin tunnettu nähtävyys, esim. rakennus/torni/portti/muuri, tai oma ehdotuksesi nähtävyydeksi. Kirjoittakaa luonnokseen veistoksenne nimi sekä joukkueen jäsenten nimet ja luokat.

Luonnokset ja jäsenten nimet vietävä Stellalle viim. ma 21.2. Kaikki ilmoittautuvat kuitenkin vielä tänne sivustolle. Lisätietoja voi kysyä Stellalta ja Mirjalta!

Veistoksen toteutuksessa voi käyttää luovasti eri tekniikoita kuten lumikönttien tai -pallojen muotoilua ja asettelua rakennelmiksi tai ison lumimassan veistämistä. Kostuttamalla pystyt liittämään paloja toisiinsa.

Voit katsoa inspiraatiokuvia lumiveistoksista esim. täältä: https://www.google.com/search?q=taidetta+lumesta+andy+goldsworthyn&rlz=1C1GCEA_enFI894FI894&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjFl721ovf1AhWx-ioKHX4EBG4Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=781&dpr=0.8

25.02.2022
  • 09:00 – 13:00 Vehkalahden koulun piha