Ilmaisutaidot: koomikko vs. reportteri

Tässä pajassa pääset ilmaisemaan itseäsi ja harjoittelemaan videolla esiintymistä. Pajassa tehdään tuotos parityönä tai kolmen hengen porukassa.

Puvustetut koulureportterit kiertävät koulun työpajoissa. Ryhmään kuuluu reportteri, koomikko ja kuvaaja. Ryhmä työskentelee tehtäväkortin ohjeiden perusteella. Tehtäväkortissa mainitaan roolihahmo(t), esiintymisasu, esityksen suurpiirteinen sisältö, kuvauspaikka sekä haastateltava.

Tuotoksena on video, jossa yhdistyvät tositarina ja koomikon leikkisä näkemys pajan tapahtumista.

70 minuutin työskentelyn vaiheita ovat roolihahmoon pukeutuminen, kuvaus, haastattelu, videotiedoston valmistaminen omalla puhelimella ja valmiin videon siirtäminen tietokoneelle.

Ilmaisutaidon ja kuvaamisen pajaan ilmoittautuva oppilas sitoutuu esiintymään ja tekemään videon.

04.05.2022
  • 10:10 – 11:25 KU6