Hoppa till huvudinnehåll
Verkstad

Ilmaisutaidot: koomikko vs. reportteri kiertueella

Rooliasuissa liikkuvat reportterit ja koomikot kiertävät jututtamassa ihmisiä muissa työpajoissa. Ilmaiset itseäsi ja toteutat videon.

Beskrivning

Tässä pajassa pääset ilmaisemaan itseäsi ja harjoittelemaan videolla esiintymistä roolihahmona. Pajassa tehdään tuotos parityönä tai kolmen hengen porukassa.

Puvustetut koulureportterit ja koomikot kiertävät koulun työpajoissa. Ryhmään kuuluu reportteri, koomikko ja kuvaaja. Ryhmä työskentelee tehtäväkortin ohjeiden perusteella. Tehtäväkortissa mainitaan roolihahmo(t), esiintymisasut, esityksen suurpiirteinen sisältö, kuvauspaikka sekä haastateltavat.

Lopullisessa videossa yhdistyvät tositarina ja leikkisät kertomuksen pajan tapahtumista.

70 minuutin työskentelyn vaiheita ovat roolihahmoon pukeutuminen, kuvaus, esiintyminen, videotiedoston valmistaminen ja siirtäminen tietokoneelle.

Ilmaisutaidon ja kuvaamisen pajaan ilmoittautuva oppilas sitoutuu esiintymään ja tekemään videon.

Videon tallennnetaan omalla puhelimella.

Anmälan till verkstad

05.05.2022