Käsityön arviointi

Tässä matalan kynnyksen pajassa on tarkoituksena keskustella erilaisista käsityöoppiaineen arviointikeinoista, - menetelmistä sekä konkreettisista työvälineistä.

Pohditaan yhdessä millaisin keinoin käsitöitä voisi arvioida jatkuvan arvioinnin ajatuksen mukaan. Millaisia arviointikeinoja ja -menetelmiä käsityötä opettavat opettajat ovat käyttäneet ja millaiseksi ne on koettu.

Kaikki ajatukset, ideat, tavat ja kokeillut käytänteet ovat tervetulleita jaettavaksi. Miten teidän koulussanne käsityön arviointi toteutuu?

Uudessa opetussuunnitelmassa käsityön arvioinnista sanotaan seuraavaa:
-Oppilaat osallistuvat arviointiin ja heille tarjotaan erilaisia tapoja tehdä itse- ja vertaisarviointia.
- Arvioinnilla tuetaan laaja-alaisen käsityötaidon kehittymistähttps://popupkoulu-prod.s3.amazonaws.com/uploads/workshop/photo/2163/thumbnail_thumbnail_Samuelen_kaurasiili2.jpg.
- Oppilaita ohjataan arvioimaan omaa oppimistaan ja tarjotaan erilaisia tapoja tehdä itse- ja vertaisarviointia.
Miten tämän voisi toteuttaa käytännössä?

Paikka: Latokartanon peruskoulu, Agronominkatu 22, Helsinki

07.02.2017